Brand vuče svoje porijeklo od stočara koji su upotrebljavali starogermanski izraz ˝brandr˝(˝to brand˝- paliti) za žigovanje svoje stoke, pa je možda ta asocijacija na dinamičnost pogodovala širenju tog izraza. Kad marka, koja je u početku služila kao sredstvo identifikacije, ostvari emocionalnu povezanost s potrošačem , onda ona postaje ono što se naziva brand. Brand je sustav fundamentalnih, vizualnih, verbalnih i pisanih karakteristika, s ciljem identifikacije i razlikovanja proizvoda ili usluge jednog prodavatelja ili ponuđača od ostalih. U suvremenim pristupima se ističe da marka nije više samo rezultat funkcionalnih atributa, već osjećaja. Emocionalni odnos kako ljudi osjećaju marku postaje odlučujući element njezina razlikovanja i njezina važna vrijednosna propozicija. Nadilazi ono što možemo vidjeti, čuti ili opipati, a predstavlja kvalitetu tvrtke, način poslovanja i komunikacije unutar tvrtke te interakciju s tržištem. Brand nije obična marka, brandovi su marke koje se pretvaraju u vjerovanja, ideje, svijet s kojim će se poistovjećivati. Brand se kao kod sporazumijevanja u međunarodnoj komunikaciji rabi onda kad se želi istaknuti dodatna vrijednost, koja nadilazi obilježja marke. Brand nastaje u ljudskom mozgu kao rezultat pozitivnih asocijacija i doživljaja.
Brand se veže uz naziv:
- Tvrtke
- proizvoda / usluge
- osobe / skupine / grada / države
- nečega što želimo da bude prepoznatljivo
Karakteristike branda:
- podiže sigurnost koja komunicira izravno na razini osjećaja
- stvara osjećaj različitosti, posebnosti, sreće i ugode
- vođen je vrijednostima, stoji pred nečim u što ljudi vjeruju i što im je važno
FORMULA BRANDA
Proizvod + Pozicioniranje + Osobnost = Karakter branda
Podjela potrošača s obzirom na lojalnost brandu:
- PRIVRŽENI
- KOLEBLJIVI
- DOSTUPNI
- NEDOSTUPNI
PRIVRŽENI - potrošači našeg branda s niskim rizikom prelaska na drugi brand
KOLEBLJIVI - potrošači našeg branda s visokim rizikom prelaska na drugi brand
DOSTUPNI - potrošači drugog branda s realnom mogučnošću prelaska na naš brand
NEDOSTUPNI - potrošači drugog branda s malom mogučnošću prelaska na naš brand
Nema komentara:
Objavi komentar