Proizvod sve ono što se može ponuditi tržištu da bi izazvalo pozornost, uporabu, nabavu ili potrošnju, a što bi moglo zadovoljiti neku potrebu ili želju. Proizvod je konačni rezultat proizvodne djelatnosti koji, za razliku od usluge, postoji i nakon što je dovršen proces njegove proizvodnje. Proizvod podrazumijeva poslovnu ideju koja će biti prezentirana, a koja može biti klasičan proizvod – roba, usluga, ideja ili bilo koja kombinacija tih pojmova, a služe za zadovoljenje ljudskih želja i potreba (sveukupnost opipljivih i neopipljivih svojstava, uključujući funkcionalne, socijalne i psihološke koristi i zadovoljstva). Proizvod mora imati upotrebnu vrijednost, jer u protivnom njegova proizvodnja nema nikakva ekonomskog smisla. Ovisno o stupnju proizvedene gotovosti, razlikujemo:
- gotove proizvode
- poluproizvode
- eventualno nedovršene proizvode.
Svaki proizvod ima neko osnovno svojstvo, primjerice sat prikazuje točno vrijeme, televizor pokazuje sliku i ton, olovkom možemo pisati, a mobitelom razgovarati sa drugima. Međutim, pored osnovnog svojstva ili funkcije, svaki proizvod ima pridodana svojstva koje potrošači cijene i koja ga diferenciraju od konkurencijskog ponuđenog proizvodnog asortimana.
Nema komentara:
Objavi komentar