nedjelja, 17. travnja 2011.

BRAND

Brand vuče svoje porijeklo od stočara koji su upotrebljavali starogermanski izraz ˝brandr˝(˝to brand˝- paliti) za žigovanje svoje stoke, pa je možda ta asocijacija na dinamičnost pogodovala širenju tog izraza. Kad marka, koja je u početku služila kao sredstvo identifikacije, ostvari emocionalnu povezanost s potrošačem , onda ona postaje ono što se naziva brand. Brand je sustav fundamentalnih, vizualnih, verbalnih i pisanih karakteristika, s ciljem identifikacije i razlikovanja proizvoda ili usluge jednog prodavatelja ili ponuđača od ostalih. U suvremenim pristupima se ističe da marka nije više samo rezultat funkcionalnih atributa, već osjećaja. Emocionalni odnos kako ljudi osjećaju marku postaje odlučujući element njezina razlikovanja i njezina važna vrijednosna propozicija. Nadilazi ono što možemo vidjeti, čuti ili opipati, a predstavlja kvalitetu tvrtke, način poslovanja i komunikacije unutar tvrtke te interakciju s tržištem. Brand nije obična marka, brandovi su marke koje se pretvaraju u vjerovanja, ideje, svijet s kojim će se poistovjećivati. Brand se kao kod sporazumijevanja u međunarodnoj komunikaciji rabi onda kad se želi istaknuti dodatna vrijednost, koja nadilazi obilježja marke. Brand nastaje u ljudskom mozgu kao rezultat pozitivnih asocijacija i doživljaja.

Brand se veže uz naziv:

  • Tvrtke
  • proizvoda / usluge
  • osobe / skupine / grada / države
  • nečega što želimo da bude prepoznatljivo

Karakteristike branda:
  1. podiže sigurnost koja komunicira izravno na razini osjećaja 
  2. stvara osjećaj različitosti, posebnosti, sreće i ugode
  3. vođen je vrijednostima, stoji pred nečim u što ljudi vjeruju i što im je važno

FORMULA BRANDA

Proizvod + Pozicioniranje + Osobnost  = Karakter branda

Podjela potrošača s obzirom na lojalnost brandu:
  • PRIVRŽENI
  • KOLEBLJIVI
  • DOSTUPNI
  • NEDOSTUPNI

PRIVRŽENI - potrošači našeg branda s niskim rizikom prelaska na drugi brand
KOLEBLJIVI - potrošači našeg branda s visokim rizikom prelaska na drugi brand
DOSTUPNI - potrošači drugog branda s realnom mogučnošću prelaska na naš brand
NEDOSTUPNI - potrošači drugog branda s malom mogučnošću prelaska na naš brand

Nema komentara:

Objavi komentar