subota, 16. travnja 2011.

MARKA

Marka predstavlja ime, izraz, znak, simbol ili dizajn ili njihovu kombinaciju kojo je cilj identificirati robe i usluge jednog ili skupine proizvođača i diferencirati njihovu robu i usluge od konkurenata. Marke se ne vežu samu uz proizvode već se široko i uspješno primjenjuju za brojne usluge, ideje,  političke stranke. Marka se ne smije promatrati odvojeno od proizvoda jer nije poznat niti jedan primjer u svijetu da je uspješna marka postojala duže razdoblje, a da ju nije pratio proizvod određene kvalitete.

ELEMENTI MARKE:


  • IME MARKE – Dio marke koji se može izgovoriti, a sadrži riječi, slova i brojeve.

  • ZNAK MARKE Vizualni identitet marke. Neizreciv, ali uočljiv dio marke. Primjerice simbol, dizajn, kombinacija boja i sl.

  • ZAŠTITNI ZNAK  – Zakonita oznaka koja upućuje da vlasnik ima isključivo pravo uporabe marke ili njezina dijela. Oznake ® © 

Marka je znatno više od onoga što se može zaštiti i čini onaj sustav elemenata i aktivnosti koji utječe na razlikovanje i odabir proizvoda od strane klijenata. Osnovno što se pri tome očekuje jest da su klijenti spremni platiti veću cijenu negoli za jednaki takav nemarkirani proizvod ili su pak spremni češće kupovati proizvod s markom od proizvoda koji nema marku. 

VRSTE MARKE:

  • MARKA PROIZVODA- dominacija opipljivih značajki – Coca – Cola, Orangina, Dorina
  • MARKA USLUGA- dominacija neopipljivih značajki – Hypo leasing, Disney
  • MARKA OSOBA- osoba kao marka, stvarna ili izmišljena – Harry Potter, Cristiano Ronaldo
  •   MARKA TVRTKE/ORGANIZACIJE- korporacijske marke, marke dobrotvornih, nevladinih ili političkih organizacija- Unicef
  • MARKA DOGAĐAJA- sportska događanja, kulurna događanja, manifestacije – Dubrovačke ljetne igre, Špancir fest
  • MARKA PODRUČJA- zemlje, regije, županije, turističke destinacije – npr. Dubrovnik ili regionalne marke Zagrebačke županije

Nema komentara:

Objavi komentar